Θεολογικός Λόγος

Όταν μας κυριεύει η κακία

Η κακία γίνεται καταστροφή γι' αυτόν που την κατέχει και τον εξαφανίζει τελείως

Άφησε ο Θεός τους κακούς ανθρώπους να είναι ανάμεσά μας, για να λάμπουν ακόμα περισσότερο οι καλοί άνθρωποι. Όταν μας κυριεύει η κακία…

Όταν μας κυριεύει η κακία

Να ξεχάσουμε την κακία. Να απομακρύνουμε την αρπακτική σκέψη. Να μην ξαναδεχτούμε κακό λογισμό. Αλλά και τα προηγούμενα αμαρτήματα, να φροντίσουμε να ξεχαστούν. Πώς όμως μπορούμε να ξεχάσουμε το κακό; Όταν έχουμε την μνήμη του Θεού και των αγαθών Του. Αν συνέχεια θυμόμαστε τον Θεό, δεν μπορούμε να έχουμε μνήμη της αμαρτίας.

Όσα περισσότερα κακά αναφέρεις ότι σου προξένησε, τόσο περισσότερο ευεργέτης τελικά σου γίνεται. Γιατί σου έδωσε αφορμή να ξεπλύνεις τα δικά σου αμαρτήματα, με την υπομονή και την ανεξικακία.

Όχι το να πάθεις κακό, αλλά το να κάνεις κακό, αυτό είναι πραγματικά κακό που παθαίνει κανείς. Γι’ αυτό δεν πρέπει να λυπόμαστε όταν παθαίνουμε κάτι κακό, μα όταν κάνουμε κάτι κακό. Γιατί η κακία γίνεται καταστροφή γι’ αυτόν που την κατέχει και τον εξαφανίζει τελείως.

Όπως δεν είναι δυνατόν να κάνει κανείς κακό στον εαυτόν του, έτσι και αυτός δεν είναι δυνατόν να κάνει κακό στον πλησίον.

Το να μην κάνουμε το αγαθό, αυτό είναι μέρος της κακίας. Επομένως το να μην πράξουμε το αγαθό, ισοδυναμεί με το να πράττουμε το κακό. Γιατί ποιο το όφελος να έχεις έναν καλό υπηρέτη, που όμως είναι αργός στις υποχρεώσεις του; Μπορεί να μην σου κάνει κακό π.χ. δεν κλέβει, δεν αντιμιλάει, ωστόσο με την αργία του απέναντι στο καλό, στις υποχρεώσεις του δηλαδή, ενσαρκώνει το ίδιο το κακό.

Κανένα άλλο αγαθό δεν υπάρχει στην παρούσα ζωή, παρά μόνο η αρετή, ούτε ο πλούτος, ούτε τα χρήματα, ούτε η υγεία, ούτε η εξουσία, ούτε τίποτε άλλο. Και κανένα άλλο κακό δεν υπάρχει στην παρούσα ζωή, παρά μόνο η κακία, η πονηριά, η διαστροφή της ψυχής και όχι η φτώχεια και η αρρώστεια και όλα τα άλλα, που θεωρούνται δεινά.

Όταν μας κυριεύει η κακία, τίποτα δεν βλέπουμε από όσα πρέπει να βλέπουμε, τίποτα δεν πράττουμε, από όσα πρέπει να εκτελούμε. Δεν υπάρχει τίποτα το ασθενέστερο, από τον άνθρωπο που πράττει και βρίσκεται μέσα στην κακία.

Διαβάστε Επίσης

Όλα τα λεγόμενα «κακά», είναι όπλα της αρετής, σε όσους τα χρησιμοποιούν όπως πρέπει.

Όταν διαπράξουμε κάτι το κακό, ο Θεός μας αποστρέφεται. Το κακό δεν είναι τίποτα άλλο, παρά παρακοή στο θέλημα του Θεού. Γιατί κακό δέν είναι όταν κάποιος υφίσταται κακό, αλλά όταν ο ίδιος προκαλεί κακό.

Το πιο φοβερό της κακίας είναι, ότι δεν αφήνει εκείνους που έπεσαν σ’ αυτήν, να δουν το μέγεθος της καταστροφής τους, αλλά ενώ βρίσκονται μέσα στο βούρκο, να νομίζουν ότι απολαμβάνουν ευωδία και μύρα! Γι’ αυτό ακριβώς δεν μπορούν ν’ απαλλαγούν, αλλά ενώ είναι γεμάτοι από σκουλήκια, καμαρώνουν έτσι, λες και είναι στολισμένοι με πολύτιμα πετράδια.

Όπως οι νεκροί είναι άσχημοι και αναδίδουν δυσωδία, έτσι και οι ψυχές εκείνων που ζουν μέσα στην κακία, είναι γεμάτες από πολλή ακαθαρσία.

Ο κακός είναι σε χειρότερη κατάσταση από τον τρελό. Γιατί ο τρελός δικαιολογείται, αφού η ασθένειά του είναι αποτέλεσμα, όχι της προαιρέσεώς του, αλλά της φύσεώς του. Εκείνος όμως που ζει εκούσια στην κακία, πώς θα συγχωρεθεί;

Άφησε ο Θεός τους κακούς ανθρώπους να είναι ανάμεσά μας, για να λάμπουν ακόμα περισσότερο οι καλοί άνθρωποι.

Όπως ο διάβολος περιφέρεται σαν λιοντάρι που ουρλιάζει ζητώντας να βρει ποιόν θα καταπιεί, έτσι ακριβώς και οι κακοί άνθρωποι, με μεγάλη επιθυμία πραγματοποιούν τις επιβουλές (ύπουλα έργα) εναντίον του πλησίον τους. Τέτοιες είναι οι διαθέσεις των κακών ανθρώπων: Όχι μόνο δεν υποχωρούν, όταν δουν τον δίκαιο ν’ αυξάνει την ευλάβειά του, αλλά και το χλευάζουν και τον περιπαίζουν.

Αυτοί που επιλέγουν την κακία και όχι την αρετή στη ζωή τους, μοιάζουν με εκείνον που παντρεύεται μια άσχημη, αποκρουστική και ανάπηρη γυναίκα, που όμως φοράει ωραία ρούχα και παραβλέπει εκείνη, που ναι μεν δεν φοράει ωραία ρούχα, ωστόσο όμως έχει φυσική ομορφιά και κάλλος.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ταπείνωσις, Υπερηφάνεια, Κενοδοξία, Αλαζονεία, Καύχησις – Χρυσοστομικός Άμβων Β´

Ο ιερός Χρυσόστομος είναι εκείνος, που μας έδειξε «το ύψος της ταπεινοφροσύνης». Ταπεινός ο ίδιος – στην κυριολεξία ταπεινός – έζησε την αρετή αυτή, ακόμη και στην εξορία. Άριστα, λοιπόν, μπορεί να μας οδηγήσει μέσα από τα κείμενά του στην ταπείνωση, διότι ταις τοιαύταις ψυχαίς αρέσκεται ο Δεσπότης.

ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ


Και μη ξεχνάτε! Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας Δελτίο για να μαθαίνετε νέα και ενημερώσεις...

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Back to top button