
Οι περίεργοι ασχολούνται πιο πολύ με τους άλλους και αφήνουν τον εαυτόν τους στα αζήτητα. Μην είσαι περίεργος, ούτε να θέλεις να βλέπεις τα πάντα, για να μην βάλεις το δηλητήριο των παθών στη σκέψη σου.
Μην είσαι περίεργος
Δεν βλέπεις τους μεθυσμένους που πάντα διψούν για ποτό; Γιατί είναι πάθος. Δεν είναι φυσική επιθυμία, αλλά μια αρρώστια διεστραμμένη. Δεν βλέπεις εκείνους που τους ονομάζουν «βουλιμιώντες», γιατί πάντα πεινούν; Είναι πάθος, όπως λένε οι γιατροί, γιατί ξέφυγε από τα φυσικά όρια. Έτσι και οι πολυπράγμονες και περίεργοι, όσα και αν πληροφορηθούν δεν σταματούν, γιατί είναι πάθος και όρια δεν έχει. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Το να περιεργάζεται κανείς τη ζωή του άλλου, είναι δείγμα έσχατης ανελευθερίας. Διότι από τίποτε άλλο δεν παραμελούναι τα δικά μας, παρά μόνο από το ότι περιεργαζόμαστε και ασχολούμαστε με τη των άλλων. Διότι δεν είναι δυνατόν ένας άνθρωπος, που ασχολείται με τη ζωή των άλλων, να φροντίσει κάποτε τη δική του ζωή. Επειδή δηλαδή όλη του η προσοχή εξαντλείται στην ενασχόλησή του με τους άλλους, κατ’ ανάγκην τα δικά του θα κείτονται μόνα τους και παραμελημένα. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Όπως το να σκύψει κανείς να παρατηρήσει το εσωτερικό μιας (ξένης) οικίας, είναι αισχρό και προξενεί μεγάλη ντροπή, έτσι και το να περιεργάζεται κανείς τον ξένο βίο, φανερώνει μεγάλη δουλικότητα. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Οπωσδήποτε ο αργόσχολος, αυτός που δεν δουλεύει, ενώ μπορεί να δουλεύει, αναγκαστικά είναι περίεργος. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Λίγους θα βρεις να συζητούν για την πίστη και να ρωτάνε περί της πνευματικής ζωής. Οι περισσότεροι περιεργάζονται πράγματα, που δεν μπορούν να κατανοήσουν, εξοργίζοντας με την περιέργειά τους τον Θεό. (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Πολλοί θέλουν να μάθουν, που μετατέθη ο Προφήτης Ενώχ και γιατί δεν πέθανε ο Προφήτης Ηλίας, αλλά και αν ακόμα ζουν, πως ζουν και σε ποια μορφή βρίσκονται. Η αναζήτηση αυτή, είναι πέρα για πέρα περιττή. Το ότι ο Ενώχ μετατέθηκε και ο Ηλίας αναλήφθηκε, το είπαν οι Γραφές. Πού όμως είναι και πώς είναι, δεν τα πρόσθεσαν. Διότι οι Γραφές, λένε μόνο τα αναγκαία… (Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Μην είσαι περίεργος, ούτε να θέλεις να βλέπεις τα πάντα, για να μην βάλεις το δηλητήριο των παθών στη σκέψη σου. Μόνο όσα είναι ωφέλιμα να βλέπεις, να ακούς, να λες και να απαντάς. (Μέγας Βασίλειος)
Η περιέργεια είναι η κόλλα, που μας κρατάει προσκολλημένους στα γήινα. (Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος)
Οι περίεργοι ασχολούνται πιο πολύ με τους άλλους και αφήνουν τον εαυτόν τους στα αζήτητα. Δικαιολογούνται και προφασίζονται για την στάση τους. Δικάζουν και καταδικάζουν, για να ξεχωρίζουν και να επαίρονται. Η περιέργεια, δεν αφήνει ποτέ τον άνθρωπο να ειρηνεύει. Δικαιολογούμε τον εαυτόν μας, ότι τάχα το κάνουμε από αγάπη και προς διόρθωση του άλλου. Από την περιέργεια έρχεται η κατάκριση. (Γέροντας Μωϋσής ο Αγιορείτης)
Υπάρχει η καλή και η κακή περιέργεια. Η καλή περιέργεια είναι, το να (θέλει) να μάθει ο άνθρωπος το παν, ό,τι συντελεί στην σωτηρία του και την πνευματική του πρόοδο. Να τον κατατρώει η σκέψη: Τι ζητάει ο Θεός από μένα σε κάθε περίσταση; Να ενδιαφέρεται δηλαδή να μάθει το θέλημα του Θεού. Έτσι αυτή η περιέργεια, θα τον κάνει να μελετάει και να ερευνά την Αγία Γραφή, αλλά και κάθε πνευματικό βιβλίο, καθώς θα επιζητά συναναστροφές με ενάρετους ανθρώπους, για να του λύσουν τις τυχόν απορίες του, να πηγαίνει σε κηρύγματα και σε προσκυνήματα, για να μάθει καλά, τα της θρησκείας μας. Αντίθετα η κακή περιέργεια οδηγεί τον άνθρωπο στην αμαρτία. Από αυτήν την περιέργεια, αμάρτησε η Εύα. (Αρχ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος)
Η κακή περιέργεια, είναι ολέθρια για τον άνθρωπο: Τον σπρώχνει, στο να παραβαίνει τις εντολές του Θεού. Αυτή, μετάβαλλε την γυναίκα του Λωτ σε στήλη άλατος. Ο Θεός τους είπε, να φύγουν από τα Σόδομα και τα Γόμμορα και να μην κοιτάξουν πίσω τους. Η περιέργειά της όμως, για το τι γίνεται πίσω της, την έκανε να παραβεί την εντολή του Θεού και να πάθει το ανεπανόρθωτο που έπαθε και παραμένει από τότε, αιώνιο παράδειγμα τιμωρίας της περιεργείας. (Αρχ. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος)
Η περιέργεια είναι ένα σοβαρό ελάττωμα και μια σοβαρή κακία και αποτελεί εμπόδιο στην άνοδο του Χριστιανού. Προέρχεται από τον εγωισμό. Μαθαίνουμε κάτι αποκλειστικά, μόνο και μόνο για να υπερηφανευτούμε γι’ αυτό που ξέρουμε, για να κάνουμε επίδειξη στους άλλους της γνώσεως που κατέχουμε. (π. Στέφανος Αναγνωστόπουλος)
Ο Αόρατος Πόλεμος
«Ο Αόρατος Πόλεμος» του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου σε νεοελληνική απόδοση. Ένα από τα πλέον γνωστά έργα του αγίου, το οποίο έχει βοηθήσει αμέτρητες ψυχές στον Αόρατο Πόλεμο, το οποίο διεξάγουν κατά του αοράτου εχθρού.
ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ