Θεολογικός Λόγος

Ο Χριστιανός έχει ευθύνες

Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους για τα μεν δικά τους σφάλματα γίνονται συνήγοροι, κατηγορούν όμως τα σφάλματα των άλλων

Έβλεπες τον αδερφό σου να συμμετέχει στην Θεία Κοινωνία, ενώ πριν από λίγο σύχναζε σε χώρους του διαβόλου και δεν μίλησες; Γιατί το ανέχτηκες; Γιατί δεν πήγες να το αναφέρεις στον ιερέα; Και φυσικά γι’ αυτήν σου την στάση, θα σου ζητηθούν σοβαρές ευθύνες. Ο Χριστιανός έχει ευθύνες.

Ο Χριστιανός έχει ευθύνες

Καθόλου δεν θα συγχωρηθούμε, αν μεταθέτουμε την ευθύνη στον διάβολο για τις δικές μας αμαρτίες, κάτι που συνέβη με την Εύα και δεν συγχωρέθηκε. Εμείς, ας μην κάνουμε αυτό, αλλά ας αποκτήσουμε επίγνωση του εαυτού μας και των τραυμάτων μας. Έτσι θα μπορέσουμε να επιθέσουμε στις πληγές μας (τα αμαρτήματά μας), τα κατάλληλα φάρμακα για την γιατρειά τους. Όποιος αγνοεί την αρρώστιά του, ποτέ δεν θα φροντίσει για την γιατρειά της.

Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους για τα μεν δικά τους σφάλματα γίνονται συνήγοροι, κατηγορούν όμως τα σφάλματα των άλλων. Και πολλές φορές λένε, ότι τα πράγματα της πολιτείας δεν βαδίζουν καλώς και ότι αιτία του κακού, είναι η απερισκεψία των αρχόντων. Εγώ όμως λέω, ότι όχι η απερισκεψία των αρχόντων, αλλά τα δικά μας σφάλματα είναι η αιτία της αναταραχής και αυτά προκαλούν τις συμφορές που μας συμβαίνουν. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση. Εξάλλου το να εκλέγουμε τους άρχοντες σύμφωνα με τις επιθυμίες μας, τίποτε άλλο δεν είναι παρά, το ότι λόγω των προηγούμενων σφαλμάτων μας, τέτοιον άρχοντα αποκτήσαμε…

Εάν εσύ διαπράξεις μια κακή πράξη παρά την θέλησή σου, διότι σε διέταξε ο άρχοντας, σ’ αυτήν την περίπτωση δεν είναι αρκετή η δικαιολογία σου αυτή (ότι δηλαδή εντολή εκτέλεσες), για να σε απαλλάξει από τις ευθύνες.

Όσο μεγαλύτερο αξίωμα κατέλαβε κανείς στον κόσμο αυτόν, τόσο λεπτομερέστερο λόγο των πράξεών του θα υποχρεωθεί να δώσει στην άλλη ζωή. Είναι πολύ πιο βαριές οι ευθύνες εκείνων που κυβερνούν.

Εκείνος που εμποδίζει μια πληγή να θεραπευτεί είναι περισσότερο υπεύθυνος από εκείνον, ο οποίος την προξένησε και είναι άξιος μεγαλύτερης τιμωρίας. Διότι δεν είναι το ίδιο να προκαλέσεις ένα τραύμα, με το να εμποδίσεις να θεραπευτεί το τραύμα αυτό, γιατί η μεν παρεμπόδιση της θεραπείας, μπορεί να επιφέρει τον θάνατο, ενώ η αρχική πληγή, ίσως να μην είναι θανατηφόρος.

Βλέπεις τον αδερφό σου να σύρεται άδικα και ανόσια, όχι από τον δήμιο, αλλά από τον διάβολο, στο βάραθρο της απωλείας και δεν κάνεις τον κόπο, ούτε μια συμβουλή να του δώσεις. Έβλεπες τον αδερφό σου να συμμετέχει στην Θεία Κοινωνία, ενώ πριν από λίγο σύχναζε σε χώρους του διαβόλου και δεν μίλησες; Γιατί το ανέχτηκες; Γιατί δεν πήγες να το αναφέρεις στον ιερέα; Και φυσικά γι’ αυτήν σου την στάση, θα σου ζητηθούν σοβαρές ευθύνες.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Διαβάστε Επίσης

Μοναχική αφιέρωση – Λόγοι περί μοναχικής ζωής Α´ (Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου)

Το νέο βιβλίο «Μοναχική αφιέρωση – Λόγοι περί μοναχικής ζωής Α´» με λόγους του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου από το Ιερό Ησυχαστήριο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος. Ο πρώτος τόμος μιας νέας, τετράτομης, σειράς που έχει τον γενικό τίτλο «Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου Λόγοι περί μοναχικής ζωής».

ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ


Και μη ξεχνάτε! Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας Δελτίο για να μαθαίνετε νέα και ενημερώσεις...

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ
Back to top button